Day 12: Going back to the city


Woensdag 9 mei

Om 2u30 word ik wakker door een ellendige hoofdpijn. Ik neem een pilletje tegen de hoofdpijn, die enorm erg is. Helaas ben ik er niet in geslaagd om naar de sterren te gaan kijken door die ellendige hoofdpijn. Pas om 8u worden we wakker, maar is de hoofdpijn gelukkig weg. We frissen ons op en maken de koffers klaar. Wim en Tom zetten het ontbijt klaar om buiten op te eten, maar er zit een zwerm van kleine vliegjes. We houden het dan bij een kort ontbijt. Het is vandaag nogmaals een stralende dag, maar we hebben een lange reisdag voor de boeg.


Vooraleer we terugrijden naar de grote drukke steden, rijden we nog het zuidelijke gedeelte van de Skyline Drive. Het weer zit ons heel de vakantie al goed mee en vandaag zijn de uitzichten prachtig. Helaas komt het Nationale Park nu pas in bloei.



We stoppen aan meerdere uitzichtpunten, maar moeten bij de meeste vluchten voor de kleine vliegjes!






Bijna aan het einde van de Skyline Drive kunnen we nog een laatste foto nemen van het mooie park. Hier zie ik de eerste salamander. 



Uiteindelijk komen we aan wegenwerken. Hierna rijden we het park buiten om twee uur later te stoppen bij een DQ voor een kleine lunch. Inmiddels is het rond 13u30u en moeten we nog twee uur rijden naar Hanover; Maryland. Echter komt het steeds drukker en belanden we in de ene file naar de andere massafile. Pfftt, wat mis ik de natuur al. Ondertussen typ ik de blog verder, zodat ik in het hotel niet meer te veel moet schrijven.


Pas rond 17u15 arriveren we in Arundel Mills, een zeer grote outlet. Hier splitsen we ons voor een twee uur, zodat we elk ons eigen tempo en winkels kunnen bezoeken. Wim en Tom scoren bij een aantal winkels oa. Tommy Hilfiger en Levi’s. Zelf koop ik niets, want voel dat ik last krijg aan mijn sinussen. We halen wat te eten aan de eetstanden (soort Panda Express).   


Rond 20u45 vertrekken we van bij de outlet op weg naar ons laatste hotel (Hyatt House) in New Jersey. Helaas is er nog altijd file en arriveren we pas om 23u10 op onze bestemming. Ik voel mij steeds zieker worden en neem medicatie in. Ik post nog twee dagen van de blog en om 2u ga ik slapen.

Weer: 25° C, zonnig

Reacties