Day 2: Welcome to New York

Zondag 29 april

Vannacht worden we alledrie een paar keer wakker. Zelf ben ik meerdere keren wakker gekomen, hoewel ik steeds de eerste nacht door alles heen slaap. Deze keer helaas niet. Om 22u door een groepje vrouwen aan onze deur, middernacht terug dezelfde die terug naar hun kamer gaan, 2u mijn blaas die moeilijk begint te doen en om 3u30 mijn oorplug begeeft het en de 20 ventilatoren van buiten onze kamer zoemen door mijn oren. Door de vermoeidheid val ik dan op en af in slaap, tot ik het om 5u beu ben en mijn blaas ook. Vorige keren kon ik dan mijn blog schrijven, maar vorige avond had ik de energie nog om deze al te schrijven. Goed voor Jess, maar nu moet ik al toegeven dat ik mij verveel.


De mannen hebben ook niet goed geslapen en net voor het ontbijt vragen we voor de mogelijkheid van een andere kamer. Dit kunnen we pas regelen vanaf 7u30. Eerst gaan we ontbijten. Lekker vroeg om 6u20 op een zondagochtend! Veel plek en veel keuze. We laten het ons smaken. 

Na het ontbijt vragen we naar de opties voor een andere kamer. Helaas kunnen we enkel een kamer krijgen net bij de lift. Dus eigenlijk nog een slechtere kamer. Gezien we met drie zijn, kunnen we ook geen kingsize kamer krijgen (deze liggen hoger en verder van de ventilatoren). Terug in de kamer beslissen we om deze te houden. Ja dan zullen de oorplugs zijn werk maar moeten doen voor de komende 4 nachten. Had ik maar niet naar de brandweer gelopen, toen ik niet antwoordde op mijn ouders! Zit ik hier nu met het perfecte gehoororgaan! 

Om 7u30 beginnen we onze dag als echte toeristen in de stad "New York". Duidelijk zondag en veel te vroeg voor de echte Amerikanen. 


We wandelen langs Bryant Park en The Public Library. De bibliotheek is een filmlocatie van "The day After Tomorrow". 



Daarna komen we aan The Top of The Rock. Normaal zouden we vandaag een ticket kopen voor de zonsopgang en zonsondergang, maar er hangen te veel wolken. Voorlopig geven ze vanaf dinsdag fantastisch goed weer. Daarom gaan we deze activiteit verplaatsen naar dinsdag of woensdag. Het gebouw van beneden bewonderen is zeer zeker al de moeite.


Een klein stukje verder zien we de Saint Patrick's Cathedral. De Patrick's zijn bij deze dus altijd welkom in New York. 


We wandelen langs grote boetieks en zien toch wel de Trump Tower verschijnen! AllĂ© we zullen maar eens gaan kijken naar zijn fraai gebouw. Geweldig veel beveiligingsmannetjes zitten in de lobby voor een rugzakcontrole. Er is zelfs een shop met handtassen van de First Lady. Daarna gaan we nog naar een ander gebouw kijken waar Trump een deel van de film heeft &@§§§ &(het woord mag je zelf kiezen). We zien namelijk het Plaza hotel vanuit de bekende film "Home Alone 2". Hoewel de lobby niet meer toegankelijk is voor niet - gasten. 


Hiernaast ligt het bekendste park van Amerika, Central Park. Jammer dat de zon nog niet wilt doorbreken. 


We wandelen door het park en zien dat er vandaag een loopwedstrijd is. Ook zien we ongelooflijk veel eekhoorns. 


Ineens zien we ook BE NY Minute - Belgen in New York. Zij geven hier tours in New York en hebben een Youtubekanaal met video's van telkens een minuut. Dan wandelen we verder langs het park met mooie bomen, vijvers, gebouwen, bruggen en beelden. 





Hierna wandelen we naar Strawberry Fields. Dit gedeelte is 10.000 m2 groot en opgedragen aan de Engelse muzikant, John Lennon. Het gebied is vernoemd naar het Lennon-McCarthy-lied Strawberry Fields Forever. 

John Lennon - Imagine

Om 11u wandelen we naar het America Museum of Natural History. Benieuwd of we zelf onze Night At The Museum tour kunnen volbrengen. 



Er is veel volk bij de ingang, maar al bij al valt de drukte mee tijdens het wandelen door de verschillende zalen. We wandelen van het ene naar het andere en zien dan ook veel dieren, beelden en tijdlussen verschijnen. 




De zaal "Incredible Ocean Life" is zeker de moeite om binnen te gaan. Eveneens op de 4de verdieping bij de Manhattan Dinosaur Bones Exhibition. Hier zie je de T-Rex vanuit Night at the Museum. 



Dit is dan ook bijna het enige vanuit de film. Theodore Roosevelt zit hier niet op zijn paard! Neen, hij zit rustig op een bankje met Tom te praten. 


Het aapje en Dum Dum zien we ook nog de revue passeren. Het overige vanuit de film, zit niet in New York. Eigenlijk herkennen we niets vanuit de film, enkel de buitenkant van het gebouw is hetzelfde. 


Tussendoor eten we een lunch in het museum op. Daarna wandelen we verder langs de vele gangen en om 14u30 bekijken we onze betaalde film "The Amazone in 3D". Mijn uil kwam even op mijn schouder piepen en zelf had ik beter voor de Oceans film gekozen. Hierna houden we het voor bekeken en wandelen we terug Central Park binnen. Er is meer volk dan deze voormiddag en door de zon voelt het warmer aan dan deze ochtend. 


Om 17u verlaten we Central Park en zoeken een hipster tent om te eten. Tom had The BurgerJoint genoteerd en het is nog vroeg. Druk kan het nog niet zijn, maar achter de gordijnen staat er een rij en geen zitplaatsen te bespeuren. Take-out gaat ook, maar buiten is het veel te koud. Dus kiezen we voor een andere tent, namelijk Five Guys. 



Na ons eten wandelen we terug naar het hotel met nog een tussenstop voor flesjes water. Om 20u zijn we terug in ons hotel en frissen ons na een lange dag op. Ik typ de blog, terwijl de mannen al vlug liggen te slapen. 

Morgen gaan we naar het Vrijheidsbeeld, maar we zullen ons goed moeten aankleden. Het is de slechtste dag van deze week. Koud, regen en wolken. Indien we niet tevreden zijn van onze foto's, zullen we nog dinsdag of woensdag de gratis ferry nemen voor een herkansing. 

Weer: 9 - 12 °C, wolken en zon
Wandelen: 19 km

Reacties

  1. Zier er geweldig uit! Vooral die ribbetjes met frietjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De ribbetjes waren ook fantastisch lekker. :)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten