Day 10: The Mountains are Calling, and I must go


Maandag 7 mei

Deze nacht hebben we alle drie zeer goed geslapen. De pijn in mijn been is weer volledig weg. Vermoedelijk gaf mijn jeans gisteren op de fiets een te harde wrijving. Hier dien ik dus rekening mee te houden. Ik typ nog een stukje van de blog, want zit toch wel met een grote achterstand. Ondertussen halen de mannen ontbijt en koffie. De foto’s laden supersnel op en plaats dag 7 online. Rond 9u30 vertrekken we uit het hotel en is er bijna geen verkeer meer op de baan.

Na een uur en half rijden, stoppen we bij de Walmart in Front Royal. Hier kopen we ontbijt voor twee dagen, broodjes, groentjes, ijs en vlees voor onze BBQ deze avond! Bij de Subway kopen we onze lunch voor deze middag. We tanken de auto vol en rijden door naar de ingang van Shenandoah National Park. Zoals gewoonlijk volgt de stop voor de foto met het bord van het Nationale Park.   


Heerlijk om terug te zijn in de natuur en weg van de drukke steden. We rijden langs de Skyline Drive het park binnen langs de Front Royal ingang. Er zijn 75 scenische uitzichtpunten tijdens de rit. The Skyline Drive volgt de rand van de Blue Ridge Mountains voor 169 kilometer. Op het eindstuk aan het zuidelijke gedeelte, verenigd de weg zich met the Blue Ridge Parkway, dat zich 755 kilometer uitstrekt tot aan de Great Smoky Mountains National Park. Dit park hebben we reeds in 2014 bezocht. We stoppen eerst aan de Shenandoah Valley Overlook.


Een klein stukje verder stoppen we aan Dickey Ridge Visitor Center. Hier proberen we onze lunch buiten op te eten. Helaas is er een overvloed aan kleine vliegjes. Dan toch maar terug in de auto. Na onze lunch, bezoeken we het visitor center en bekijken een film van 10 minuten over het park. Er is ook een kleine gift shop, waar ik tot grote verbazing mijn munt zie hangen! Vreugdesprong!



1 van de 11 munten zijn binnen! Zaterdagavond had ik slecht nieuws gelezen over de Northwest Territory Mint Federation, ze zijn failliet! Dus zal ik thuis een verkoper moeten zoeken voor de overige munten. Eentje heb ik dan toch nog zelf kunnen kopen. Zoals gezegd zijn er in het park enorm veel uitzichtpunten. We stoppen aan talrijke punten maar helaas ben ik de naambordjes vergeten te fotograferen.


Bij mijl 17 stoppen we aan de Range View Overlook, met uitzicht op de Blue Ridge Mountains.



Een klein stukje verder, bij mijl 21 stoppen we aan Hogback Overlook.



We rijden verder met hier en daar een stop met een uitzicht.


Bij mijl 38,6 stoppen we aan Stony Man Mountain Overlook en bij een uitzicht aan Skyland.




By Skyland North Entrance stoppen we om een koffie te kopen. Er is een gift shop en daar scoort Tom zijn magnetische flessenopener en ik een superleuke t-shirt. Vorig jaar had Tom deze in Kings Canyon gekocht, maar nu heb ik mijn eigen t-shirt!


Op dit stuk (dichtbij Skyland) zijn er talrijke korte wandelingen mogelijk. Om de benen eventjes te strekken, kiezen we voor de Limberlost Lake Trail. Dit is een korte wandeling van 2,1 kilometer. Je loopt over een mooi aangelegd pad door een schaduwrijk bos. We wandelen over een houten brug met daaronder een riviertje, de Whiteoak Canyon Run.



Helaas moet er nog veel in bloei komen en vinden we de wandeling voorlopig niet behorend tot één van de mooiste van het park.

Daarna rijden we door naar onze cabin en zien hertjes langs de weg. In totaal zien we acht herten tijdens de rit naar de cabin.



Niet te zeggen van de talrijke eekhoorns midden op de baan! Je moet zelfs toeteren of ze blijven gewoon zitten. Helaas liggen er veel dood aan de kant! Rond 18u45 arriveren we bij onze cabin. We hebben elk onze eigen cabin met aansluitend een badkamer. Onze koffers en toebehoren laden we snel uit de auto, want we willen nog een zonsondergang zien bij The Point Overlook.


Bij de Point Overlook wandelen we langs een steil padje dat 100 meter verder loopt voor een nog mooier uitzicht. We eten chips bij de zonsondergang en zien de zon zakken in een wolkendek.



Tijdens de zonsondergang zie ik nog een keischattig vogeltje (de roodborstkardinaal) zitten aan de andere kant.


Rond 20u rijden we terug naar onze cabin en steken de mannen hun (kampvuur)BBQ aan. Ik kan gewoon rusten en tafel dekken. 



Om 21u is het vlees klaar en genieten we van een heerlijke BBQ in de natuur met tomaatjes en stokbrood. Eens het bijna 22u is ruimen we alles op en plaatsen de koelbox in de berenbox. Om de beurt nemen we een douche en gaan we slapen. Morgen wandelen we de Whiteoak Canyon Trail.

Weer: 21 °C, zonnig en wolkjes
Wandelen: 6 km
Wildlife: vogels, eekhoorns, 8 herten

Reacties