Day 14: Six Flags Great Adventure and finally bears before going home

Vrijdag 11 mei

Rond 8u worden we wakker en maken we ons klaar voor ons laatste ontbijt op Amerikaanse bodem. Het is drukker dan gisteren in de ontbijthoek van het hotel. We kiezen voor een beperkt ontbijt en plaatsen ons aan een bankje buiten. Wederom is het prachtig weer met stralende zon. Na het ontbijt laden we de koffers in de auto en vertrekken we naar onze laatste reisbestemming. 


Onze laatste bestemming ligt in Jackson, New Jersey en dit is nog 45 minuten rijden. Gelukkig is er geen file en arriveren we net bij openingstijd. Het park is vandaag open vanaf 10u30 tot 20u. We nemen geen rugzak mee en dit bespaart een lange rij en extra controle. We wandelen gewoon door en kunnen meteen naar de eerste attractie doorwandelen. 


Ik voel mij door de medicatie uit Walgreens stukken beter dan gisteren, maar nog niet 100% ok. Dus kiezen we eerst voor een rustigere rit, de Safari Off Road Adventure. Er was aangeraden om met dit als eerste attractie te beginnen, gezien de grote populariteit. Toch wandelen we meteen door naar onze jeep en starten we met de Safari Tour. De attractie is ingedeeld in verschillende continenten. Hierdoor zien we verschillende dieren over een aardig groot stuk land. 




In de helft van de rit komen we aan bij de giraffen. Hier stappen we uit de jeep en wandelen een stukje binnen bij de reptielen. Weliswaar zitten deze reptielen achter glas en staan de giraffen buiten. Hier zien we nog geitjes, ezels en een miereneter. 


We wandelen terug naar de jeep, maar zien hem net vertrekken. Verdorie, nu moeten we even wachten. Maar dat even werd een heel lange even... Er was een probleem met de audio, waardoor er maar geen nieuwe jeep toekwam. Eens er een jeep toekwam wouden de mensen niet uitstappen en moesten we nog langer wachten. Na 40 minuten wachten zijn we terug in een andere jeep geraakt voor een verdere Safari Tour. Tot onze verbazing zien we zwarte beren, zeker 40 zwarte beren bij elkaar. Is dit wel gezond? 


Aan het volgende hek, zien we wederom beren. Deze keer zien we de Bruine Europese Beer (dit zijn geen grizzly's). Ook hier zijn ze talrijk aanwezig, best zielig om te zien. Zelf kom ik steeds enthousiast om een beer op veilige afstand in het wild te zien, maar hier kom ik enkel triestig van. 


De tour duurt uiteindelijk meer dan een uur (weliswaar met een vertraging van bijna 40 minuten). Het is zeker de moeite om deze attractie mee te pakken bij een bezoek, maar blijven zitten is de boodschap. Bij de uitgang van de Safari Tour is na een klein stukje wandelen, de attractie Runaway Mine Train. 


We wandelen meteen door en zitten direct in het mijntreintje. Leuke rit, maar niet soepel in de bochten. Net ernaast ligt dan hun grote El Toro, een houten rollercoaster. Ineens voel ik mij een pak minder en laat de mannen zonder mij gaan. Balen zeg, maar langs de kant heb ik een mooi uitzicht van de totale hoogte en rit.



Een goeie 15 minuten later komen de mannen terug en zijn lichtjes slecht door een laatste scherpe bocht. Ze raden het mij af om er in te gaan als ik mij niet goed voel, dus zal ik deze attractie afslaan van de lijst. We wandelen naar Best of The West en kopen een zeer goedkope lunch. flesjes water en de Mac 'n Cheese van Wim vergeten ze aan te rekenen, maar daar zwijgen wij lekker over. We eten op het gemak onze lunch op en daarna kiezen we ervoor om een gondola te nemen naar de andere kant van het park. Nu zien we eindelijk hoeveel coasters er wel zijn in het park en dat zijn er een heleboel. Hoe zotter, hoe indrukwekkender. 




Helaas is het bijna tijd om te vertrekken en kiezen de mannen voor hun laatste attractie, Justice League. Ondertussen bekijk ik wat merchandise van DC Comics en koop een t-shirt van Wonder Woman. 




Om 14u10 verlaten we het park, zodat we op tijd in de luchthaven van New York arriveren. Het is nog 1,5 uur rijden en we moeten helaas rekening houden met mogelijke files. Uiteindelijk hebben we nog een uur in de file gestaan, waardoor we pas om 17u bij Alamo arriveren. Het afleveren van de wagen verloopt heel vlot en al snel zitten we in het treintje naar de luchthaven. De koffers worden afgegeven en dan volgen de controles. Alles ok, behalve het flesje cola-zero dat nog in mijn rugzak zat. Hierdoor even extra controle, maar gelukkig zijn we om 18u klaar met heel het gedoe. We wandelen nog even in de lokale shops en tegen 18u20 staan we in de rij om op ons vliegtuig te installeren. 


Het vliegtuig zit volledig vol en om 19u35 begint het vliegtuig aan zijn vlucht terug naar huis. De slaap kan ik niet vatten en kijk naar drie films (The Greatest Showman, Wonder Woman en Sing). Tussendoor zie ik een mooie zonsondergang en krijgen we ons avondeten. 




Terwijl Tom ligt te slapen, zie ik steeds de zon opstijgen en bereiken we de ochtend. Een prachtige rode gloed verschijnt aan de horizon en zie de zon opstijgen uit de wolkenmassa. Na dit spektakel worden de lichten in het vliegtuig aangestoken en krijgen we ons ontbijt. Om 8u20 landen we op Brusselse bodem en halen met enige vertraging onze koffers op. Rond 11u zijn we thuis, terug in ons vertrouwd nestje met onze drie kindjes! 


Een nabeschouwing van deze reis volgt later deze week. 

Weer: 27° C, zonning 

Reacties