Day 13: Belgium Balboa's in Philly


Donderdag 10 mei

Deze ochtend geraken we alle drie moeilijk uit bed. Helaas ben ik niet beter en kom ik moeizaam uit bed. Neus verstopt en hoofdpijn. Vandaag gaan we naar een pretpark, maar hoe ik mij nu voel lukt echt niet. De tickets hadden we gisteren online nog geboekt en toen voelde ik mij nog goed. Tom haalt ontbijt voor mij en Wim gaat beneden ontbijten. Ondertussen probeer ik mij aan te kleden en neem nog een dafalgan. Tijdens het ontbijt, bespreken we wat de mogelijkheden zijn. We komen alle drie tot een akkoord, dat we deze voormiddag rusten en in de namiddag naar Philadelphia gaan. Het pretpark doen we morgen, gezien dit dichter bij de luchthaven ligt en we een avondvlucht hebben.

Na het ontbijt doet ieder zijn ding. Ik rust en schijf de blog tot gisteren bij, de mannen spelen Uno als broers onder elkaar. Superlief van hen dat ze mij laten rusten. Onze kamer is hier ook zo leuk en ruim. We hebben elk een slaapkamer met badkamer, living, bureaugedeelte en keuken. Bovendien staan er hier drie tv’s!

Pas rond 13u15 vertrekken we uit onze hotelkamer naar Philadelphia. Het is een kleine 20 minuten rijden en het verkeer valt goed mee. We rijden over de Benjamin Franklin Bridge om van hieruit een parking in te rijden.


Er zijn genoeg parkings te vinden en al vlug wandelen we naar de City Hall.



Ook zien we een klein Love Sign dat ze ook in New York City hadden, maar vol stond met toeristen. Hier is het aan de kleine kant, maar wel geen toeristen.


We wandelen binnen in de City Hall en dit is het centrale punt van Philly. Terug buiten beslissen we om een broodje te kopen bij de Subway. Tom en ik eten een broodje met meatballs en Wim eentje met tonijn. Na de late lunch wandelen we naar het oude gedeelte van Philly. We zien veel daklozen en onvriendelijke mensen.


Tijdens het wandelen zien we de plaats waar Thomas Jefferson de onafhankelijkheidsverklaring heeft geschreven.


De Amerikaanse Onafhankelijkheidsverklaring of Declaration of Independence is de onafhankelijkheidsverklaring van de Verenigde Staten die grotendeels werd opgesteld door Thomas Jefferson en die door vertegenwoordigers van 12 van de toen 13 Amerikaanse kolonies werd aangenomen op 4 juli 1776. De staat New York sloot zich aan bij de Declaration op 9 juli 1776. De verklaring hield de onafhankelijkheid van de Britse monarchie in. Die onafhankelijkheid werd in de verklaring gerechtvaardigd door een aantal "waarheden" die de ondertekenaars "vanzelfsprekend" achtten: dat alle mensen gelijk geschapen zijn, dat ze door hun schepper zijn uitgerust met bepaalde rechten en dat onder die rechten valt: het recht op leven, op vrijheid en op het nastreven van geluk. Onder de verklaring staan 56 handtekeningen. Eén daarvan is van John Hancock. Hij schreef, naar het verhaal gaat, zijn handtekening zo groot neer, dat de Britse Koning hem zonder bril zou kunnen lezen.

Tussen 1775 en 1783 was de Amerikaanse Onafhankelijkheidsoorlog aan de gang in de dertien koloniën aan de oostkust van Amerika. De oorlog werd gevoerd tussen de Amerikaanse inwoners van deze koloniën en de toen nog heersende Britten. De reden voor de oorlog was de wil van de Amerikanen om onafhankelijk te worden.

Op 4 juli vieren de Amerikanen Onafhankelijkheidsdag (Independence Day). Dit is de belangrijkste nationale feestdag van de Verenigde Staten.


 Vervolgens zien we de ingang van de Liberty Bell bij de Independence National Historical Park. Hier volgt een veiligheidscontrole en bekijken we een filmpje. De Liberty Bell is een beroemde en historische klok in Philadelphia. De klok is een van de meest bekende symbolen van de Amerikaanse Onafhankelijkheidsoorlog en staat bekend als symbool voor de vrijheid in het algemeen. De Liberty Bell is gehuisvest in een paviljoen gelegen tegenover Independence Hall in Philadelphia.


Volgens de overlevering werd de klok op 8 juli 1776 geluid om de burgers van Philadelphia samen te roepen voor het voorlezen van de Declaration of Independence. Ook in 1774 had de klok geluid, toen om de opening van het First Continental Congress aan te kondigen. De klok zou ook geslagen hebben na de Battle of Lexington and Concord in 1775, iets wat historici vaak met een korrel zout nemen.

De Liberty Bell stond ook bekend als de "Independence Bell" of de "Old Yankee's Bell", tot de Amerikaanse abolitionistische beweging de klok als symbool overnam in 1837.


In de 19e eeuw ontstond er een scheur in de klok. De huidige brede scheur is het resultaat van verscheidene reparatiepogingen.

Na het bezoek aan de Liberty Bell, komen we buiten tegenover de Independence Hall.


Dit is een historisch gebouw in de stad Philadelphia waar op 4 juli 1776 de Amerikaanse Onafhankelijkheidsverklaring werd aangenomen.

Het State House of the Province of Pennsylvania, later Independence Hall geheten, werd gebouwd tussen 1732 en 1756 ten behoeve van het koloniale bestuur van Pennsylvania. Van 1775 tot 1783 werd er in het gebouw vergaderd door het tweede Continental Congress, dat de regering van Amerika vormde ten tijde van de Onafhankelijkheidsoorlog. George Washington werd er gekozen tot bevelvoerder van het Amerikaanse leger in 1775. In het gebouw werd in 1777 tevens het ontwerp voor de Amerikaanse vlag gekozen, werden in 1781 de Articles of Confederation (waardoor de 13 staten van Amerika samen een confederatie vormden) aangenomen en werd de Amerikaanse Grondwet in 1787 opgesteld. Tegenwoordig is de Independence Hall van binnen en van buiten gerestaureerd tot zijn oorspronkelijke laat-18e-eeuwse uiterlijk. Ook het meeste meubilair stamt uit die periode.

Vervolgens stoppen we even in het bezoekerscentrum en kopen een kleine Liberty Bell als souvenir. Daarna wandelen we naar Penn’s Landing met een mooi uitzicht op de Benjamin Franklin Bridge.




Van hieruit willen we naar Philadelphia Museum of Art. Niet om de kunst te bekijken, maar wel omwille van de beroemde filmscéne uit Rocky! Hier loopt Rocky op de beroemde trappen in Philly. Aangezien het van hieruit een 5 km wandelen is, bestellen we een Uber. Vrij snel staat onze Uber klaar en rijden we door het stadscentrum naar de andere kant. Echter krijg ik een fameuze hoestbui in de auto, waardoor de chauffeur vroeg of het wel ging met mij. Bij het uitstappen was hij alsnog zeer vriendelijk en zei hij tegen Tom, “Take care of the Lady”. Een Uber bestellen is niet duur en je bent supersnel op je bestemming! Een aanrader!

Maar dan volgt waar de mannen zo naar uitkeken… Eerst nemen we een kijkje bij het Rocky standbeeld.


Links van het standbeeld zijn de fameuze Rocky stairs! Ik hoop dat iedereen tijdens het lezen van de blog nu ook met het bekende deuntje in hun hoofd zitten. Ik zit er al heel de tijd mee in mijn hoofd en dus volgt later een video met al het videomateriaal dat hier vandaag gemaakt is. Hoe blij de mannen wel zijn om op de trappen te lopen.





Daarna wandelen we naar de overkant, waar een imposant beeld van George Washington staat.


Vervolgens wandelen we langs de drukke stadsrand en springen nog even binnen bij TGI Fridays voor een cocktail. Een lekkere frozen cocktail met het warme weer smaakt zeer lekker. Hierna stoppen we nog even bij de Walgreens voor een goede medicatie voor mij. Wil zeker morgen niet met verstopte neus en kriebelhoest op het vliegtuig zitten. Na de aankoop wandelen we terug naar de parking en rijden terug naar onze hotelkamer.

Ik neem meteen de medicatie in en begin mijn koffers gereed te maken. Ik had een handige tip gelezen over het inrollen van je kledij om plaats te besparen. En ja hoor, nog genoeg plaats in de koffer. De mannen gaan ondertussen naar een steakhouse, gezien ik mij niet 100% goed voel, laat ik hen zonder mij gaan. Heb ik ondertussen de suite voor mij alleen en kan ik doen wat ik wil. Om 21u45 zijn ze terug en hebben ze voor mij nog een fameuze pasta met kip mee. Deze smaakt heerlijk!

living/keuken suite
Ik ben reeds met de blog voor vandaag gestart en kijk tijdens het typen en eten nog naar “Olympus Has Fallen”. Morgen gaan we voor onze laatste dag naar een pretpark met enorm veel rollercoasters! JJJ

Weer: 25°C, zonnig
Wandelen: 9 km

Reacties